GLIMT...........fra hav og fjell og litt til

5. juni 2023

Blåsbort på Senja

Så har man vært så heldig å bli invitert til Senja igjen. Fjorårets tur blåste bort, og resulterte i minimalt med padling, så jeg hadde store forhåpninger til årets tur. Men dette med å håpe på fint vær skal man egentlig slutte med for været blir det det blir uansett. Og i år som i fjor klinket det til med mye vind og en del nedbør. Så hva gjør man da når været ikke helt er på vår side, og målet egentlig var å padle?

Jo, man finner ei passe trygg bukt med pålandsvind og passe store bølger, og så surfer man i stedet for. Jeg har ennå ikke fått testet Pilgrimmen i så store bølger og pp surf, så dette passet meg i grunn ypperlig! 

Og det var knallgøy! Det er alt for lenge siden jeg har lekt med kajakk. Pilgrimmen tok surfen relativt lett, og stor rotesjø var bare gøy - omtrent som i en Romany. Ettersom jeg startet dagen med kroppen litt i ulage fristet ikke rulla så veldig mye, men jeg fikk testet det meste ellers - surf, rotesjø og sidesurf. Tror nok jeg må ta meg en tur til Hoddevika i løpet av sesongen ja, for dette ga mersmak!!!

Som alltid - bølgene vises rimelig dårlig på bilder, men de var der. Og gjennomsnittsalderen på gjengen som holdt på? Tja, 50+...😂...!!



Litt for heftig å gå ut her, mente sjefen sjøl (Alf), så da måtte vi forflytte oss til Leira...



...og her var det evig bølger nok



Atig for ungan!!

Skikkelig heftig rotesjø! Like greit å droppe å gå ut. Foto: Torje

Må ha med bilde av meg sjøl og, her i lånt Pilgrim Expedition...Foto: Tove



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar