GLIMT...........fra hav og fjell og litt til

29. september 2014

Poengsanking på Alnes

Jeg har egentlig ikke tid, men etter å ha sjekket surfevarselet for Alnes bestemmer jeg meg for å lodde stemningen hos Lene- og får napp (ikke uventet). Dermed begynner jeg å kjenne nervøsiteten komme sigende. Det er da ingen ting å være nervøs for!! Jeg skal da ikke prestere noe som helst!! Så istedenfor å psyke meg ned allerede før start legger jeg følgende plan:

-Å køle på sånn at jeg går rundt minst en gang, 1 poeng for hver gang
-Å gjøre et rulleforsøk hver gang jeg går rundt- også på vrangsida, 1 poeng for hvert forsøk og 10 poeng for rulle
- Forsøke meg på cowboyredning minst en gang, 5 poeng for hvert forsøk og 20 poeng for hver redning (ekstra poengsum grunnet sjøsjuke)
-Forske litt på styring av surf fremfor at surfen styrer meg, 1 poeng for hvert forsøk og 5 for suksess.

Latterlig nok virker planen etter hensikten med umiddelbar virkning....Litt rotet forhold i dag, og bølgene ser store ut. Men hva gjør vel det? jeg skal jo bare ha det GØY!! Og gøy var det. Kolva og "jukserulla" (botna med åra) meg opp igjen et par ganger, men så lenge jeg kom meg opp tells det og gir 12 poeng for hver gang (gikk rundt, forsøkte på rulla, lyktes).  Minst. Omvendt psykologi virker altså og heretter skal jeg ha som mål å kolve mest mulig (er fokuset å holde seg i kajakken blir jeg jo nervøs for å gå rundt..)

Det som ikke virket var GoProèn. Jeg tok plenty av bilder på vei ut i skummende bølger og vakkert lys, men tror du det blei noe av det eller? Nix. Men jeg driter faktisk i det også denne gangen- til det var mestringsfølelsen for stor!

Ser så rolig og flatt ut på litt avstand atte....NOT!

Klar for avgang. Et klassisk Edd i solnedgang bilde

Ser du hjelmen til Lene?

Det går helst bra.........





5 kommentarer:

  1. Flotte bilder og som Miamaria sier smart triks ;)

    SvarSlett
  2. Ja sant! Men merker jeg stadig må minne meg på at det ikke er et mål i seg selv å holde seg i båten. Men til slutt siger det vel inn.....

    SvarSlett
  3. Fin innstilling Sygni:))) og ikke minst lærerikt som alltid:))

    SvarSlett
  4. Det der var rett og slett så lurt at jeg skal ordne meg et lignende opplegg. Velter alt for lite.

    SvarSlett