GLIMT...........fra hav og fjell og litt til

26. februar 2014

Februarrulle

Det er slutten på februar og vi har enda ikke vært i sjøen og rullet-kriiiiise. Kjapp beslutning om å møtes på Giske and off we go. Jeg først ut. Jessda- ruller som bare det. Lene kliner også til med ei på godsida og ei på vrangsida. Min tur igjen. Nope. Vettaf… hva som går galt. Det blir kammeratredning- så får vi øvd på det og. Ikke at jeg har kledd meg for å ligge i vannet- det var jo liksom ikke helt planen å bade da, så bra som jeg har fiksa rulla ellers i vinter…Kaldt ja.

Nei, padle litt bortover også kanskje for å få i meg varmen igjen? Vi tar sikte på å få med oss den vakre nordsida før vi returnerer. Jeg klarer ikke å ha det hengende over meg at jeg ikke fikk til rulla så jeg må prøve en gang til på vegen. Nix- ikke denne gangen heller! Ny kammeratredning og like kaldt.

Vi padler bort til moloen under en dramatisk himmel og runder tilbake. Og blir fulgt av en lite nysgjerrig steinkobbe. Artig! Tilbake just presis før det blir mørkt, men før ilandstigning et rulleforsøk til. Ikke fader….!! Nei- dette her gidder jeg ikke og avslutter. Kjekt med vann under kjølen igjen altså, men måtte mars bli en bedre rullemåned! (Fakerten..….!!!!) Her må filmsnutt studeres!





Note to self:

Kle deg etter vanntemperaturen og ikke 
etter hvor godt du tror du kan rulla..
Ikke tenke for mye når du ruller- bare gjør det!



4 kommentarer:

  1. Men i all verden… Jaja, flotte bilder i hvert fall!
    - Bedre lykke neste gang! Helt sikkert!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja burde ha gitt med etter første rulla. Da hadde statistikken vært på min side…..

      Slett
  2. Tøft gjordt å ikkje gi opp syns no eg da ;) hadde du gitt deg på første forsøk, så hadde det mangla litt tak i deg. Syns du er tøff eg og har stå på vilje ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, takk for det. Tar til meg all skryt eg kan når det gjeld rulling ;)

      Slett