GLIMT...........fra hav og fjell og litt til

21. september 2018

Vaking i vannskorpa.....

Så har man gått til anskaffelse av fridykkerutstyr, til og med gått på kurs hos Frivannsliv tidligere i sommer.Jeg er utrolig glad i å oppholde meg ved, på og i vann. Jeg er vant med å oppholde meg i og under vann gjennom padlingen, så det kom som en overraskelse på meg at jeg ikke helt fikk dreisen på det i løpet av kurset. Hadde det ikke vært for Svein Wollstad som driver Ålesund Dykkersenter og som var med ute i vannet som ekstra instruktør, hadde jeg gitt opp hele prosjektet. En mer tålmodig mann skal du leite lenge etter.

Sommeren har fløyet avgårde og høsten har kommet, men endelig åpner det seg en mulighet for å prøve dykking igjen. Været er ikke det aller beste. Det bøtter ned, små elver går store og sikten under vann er blitt heller dårlig. Men så er ikke formålet med dagens tur egentlig å dykke heller, men bli fortrolig med utstyret og finne roen.

Det går sånn høvelig bra. Jeg klarer å puste rolig, men får tilløp til panikk når snorkelen fylles med vann av ei bølge i det jeg er i ferd med å trekke inn pusten. Uten at jeg har luft nok i lungene til å blåse snorkelen tom igjen. Så resultatet er at jeg svelger rikelig med vann og får litt lettere panikk. Men uansett gikk det lettere enn på kurset. Her som ellers i livet- øvelse gjør mester. Kanskje.....

Klar for å dykke litt. Fargen på sjøen var ikke spesielt oppløftende....

Ikke så veldig mye spennende å se på i dårlig sikt, men nokke finne enn alltids....

Kjekt med selskap mens man ligger i vasskorpa og flyter som en dupp...

Litt begrensa hva man ser over vann også, sett fra et dykkerperspektiv......


1 kommentar:

  1. Åh, den som ikke hadde hatt vannskrekk! Det ser ellers så fristende ut det der.

    SvarSlett