GLIMT...........fra hav og fjell og litt til

9. juli 2015

Foto, finvær og festivaltid

Mor har fått seg nytt objektiv og og den må såklart testes. En pent brukt 70-300 mm måvite. Har siklet på en sånn i årevis, men de koster flesk. Men nå bød anledningen seg altså, brukt til en god pris. Gikk ikke på noen aktiv fotojakt  på denne turen, men knipset litt inn i mellom soling og kokkelering i det fri. Jeg digger zoom i utgangspunktet, og begeistringen er ikke blitt mindre. Tenker jeg kan få mye gøy med dette objektivet........om nå døgnet hadde hatt mer enn 24 timer.......sukk.

I alle fall- etter noen late timer ytterst ute i havgapet bar det avgårde for å oppleve Herøyspelet. Helt utolig fantastisk bra- kan anbefales! Knipset litt her også, men er ikke sikker på hvor lovlig det var, så de bildene forblir private. Lene og Mildrid dukket også opp der- de hadde selvsagt padlet ut til Skorpa, jogget opp på Keipen og padlet tilbaket til Herøy som et ledd i forberedelsene til Tripp Trapp Trihatlon. De om det. Jeg blir sliten bare ved tanken.
 
Veldig fornøyd med objektivet så langt i alle fall. Ser for meg et ganske bredt bruksområde og sammen med standardobjektivet mitt (18-135) trenger jeg i grunn ikke mer. Ennå.
 
Svinøy Fyr. Close, but not close enough.......Må enten padle ut eller få et enda fetere objektiv.
 

Flåær, med Flåvær Fyr th i øygruppen. Fantastisk padlemål, men like 
fantastisk å nyte fra spelplassen på Herøy


Fra Herøy Kystmuseum sin utendørs båtutstilling





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar