GLIMT...........fra hav og fjell og litt til

28. august 2014

Langevågsholmane

Øyvind blei sjuk dag to på grunnkurset som Mildrid og jeg 
holdt tidligere i sommer. Nå har ryggen kommet seg såpass at vi 
kan ta oss en tur på sjøen: begge får repetert kammerat- og 
egenredning, Øyvind får fullført kurs og jeg får øve meg i 
opplæringsrollen samt en fin, fin tur.

Stilt og fint så vi sikter oss inn på Langevågsholmene, 
vuderer evt. farer ved en slik kryssing osv. Det eneste vi 
må passe oss for i dag er seilbåtregattaen,
men de er så få så det går greitt.

Ute ved Langevågsholmene er det tid for å øve på redning. Vi 
øver og øver begge to. Sikkert nesten et år siden sist jeg øvde 
på egenrednig (fy!!), men den sitter som et skudd på blikkstille 
hav i alle fall. Jeg nytter høvet til å rulle med Romanyen og. 
Etter ukevis med Greenlanderen som ruller av seg selv, 
har jeg grudd meg for dette. Jeg kommer meg opp, 
men det er seigt. Aner ikke hva som svikter, men ett 
eller annet er det.På`an igjen....(!).

Vi timer det godt og kommer til land i det det begynner å 
skumre. God læring for begge og fine timer 
ute i frisk luft i godt lag. Fint det. 
På en helt alminnelig tirsag!











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar