GLIMT...........fra hav og fjell og litt til

26. mars 2013

Børsetkjerringa (1009 moh)

Det er palmesøndag, været er fremdeles strålende og jeg har fortsatt ungefri. Klart vi skal på tur i dag og! Ann forsikrer meg om at turen i dag er lett og kort, siden jeg ymtet frempå om en snill tur etter dagen i går - "....vi tar tilogmed skitrekket opp til der vi starter å gå", sier hun. Håpet er lysegrønt og jeg sluker agnet.

Rett nok er turen kort og stigninga mindre, men når høydemetrene skal fordeles på et relativt kort antall kilometer, betyr det nokså jevn og tidvis bratt stigning. Dessuten kjenner jeg det godt i låra etter turen til Trolltinden. Men opp skal vi, og opp kom vi. Litt kos med bål og greier før vi renner ned igjen.

Klok av skade beholder jeg fellene på til vi er nede ved oppkjørte løyper. Det er utrolig mye lettere å ha kontroll på skia når de ikke går så fort- ingen knall og fall selv om føret er like ille som dagen forut. Litt lavere kulhetsfaktor med feller på NEDOVER, men nå er ikke jeg den som ser kulest ut på ski uansett....

Så er det kveld, og det bærer hjem igjen til jobb og hverdag, men hva gjør vel det når jeg har hatt den bratteste, mest solrike og spreke helga til fjells på lenge!! Takk for ei kjekk helg med fine TOPPturer og flott følge!!






Trolltinden er den lille trekanten i horisonten sånn ca. litt tv for midt i bildet.


2 kommentarer:

  1. He he, feller på nedovertur kan være et smart triks. :)

    SvarSlett
  2. Yess! Fullstendig undervurdert!

    SvarSlett