GLIMT...........fra hav og fjell og litt til

3. september 2013

Grunnkurs UNG

Så overlevde jeg det og. Gøy var det og- overraskende gøy faktisk. Sjøl om været til tider var bedritent og jeg teltet fordiom. Veldig fornøyd med teltet mitt forresten. Og egen innsats som hospitant i lag med Odne på kurs hos Mildrid i forbindelse med Kystkultursamlinga til HKK på Herøy Gard.

Kjekt å se hvordan ungdomen starter forsiktig og ender opp som råskinn. Litt vanskelig å holde dem i båten til tider, og etpar greide nesten å stikke av også. Men etter kurset forrige helg var vi på en måte forberedt på at dette kunne skje, så vi oppdaget det i tide. Og ungdommen var stort sett bare smilende, blide og positive hele tiden. Tilogmed når tennene klapret og leppene nesten var blå etter alt for mye bading. Imponerende!

Litt dramatikk blei det óg da jeg fikk i oppdrag å passe på etpar briller og klarte å miste dem i forbindelse med en kammeratredning. Men Mildrid, som jo også har bedrevet dykking i sine yngre dager, ofret seg for saken og klarte å lokalisere dem neste dag. Puh!

Kvalgryte og foredrag med Vegard Brandal lørdagskvelden var ein høydare på treffet, men livet som hospitant på UNG-kurs er slitsomme greier og klokken halv tid tuslet jeg tilbake til teltleiren. Ikke videre sosialt akkurat.

Om jeg kunne tenke meg å gjøre det opp att? Å jada! Absolutt. Kjekt, men krevende. Og veldig lærerikt å være en del av instruktørgruppa. Men kanskje noen kunne være så snill å bestille litt bedre vær neste gang. Bare litt? Please!








3 kommentarer: